Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

OIT, تست فشار هیدرواستاتیک، کپ آب بندی، ترازو تعیین دانسیته، وایکات، MFR، کوره تعیین درصد دوده، میکروسکوپ پخش دوده، ماتی سنجی، CNC، سیرکومتر، ضخامت سنج التراسونیک، کالیپر گیج(کولیس فک بلند)، آون فن دار، انکیباتور، کابینت شرایط دهی، رطوبت سنج، FTIR، کاتر دمبل، ESCR، ضربه چارپی و ایزود، ضربه سقوط وزنه، چرخه دمایی، چرخه فشاری، تست لهیدگی، تست آب بندی، مقاومت حلقوی، پرس داغ

 
 سیستم های لوله کشی پلیمری-تحلیل و آنالیز شکست در شبکه های لوله و اتصالات پلیمری-قسمت دوم
در این سلسله مقالات قصد داریم به انواع نقیصه، منشا نقیصه های بالقوه، مکانیسم ایجاد نقیصه در محصول و مراحل تحلیل نقیصه بپردازیم. در این شماره در ادامه بررسی مکانیسم ایجاد نقیصه در محصول و مراحل تحلیل نقیصه، فرایند شکست لوله های پلیمری شرح داده می شود.
 
 سیستم های لوله کشی پلیمری-تحلیل و آنالیز شکست در شبکه لوله و اتصالات پلاستیکی-قسمت اول
تاریخچه صنعت لوله های پلاستیکی ایران لوله های پلاستیکی با قدمتی حدود نیم قرن در ایران به مرور در اغلب مصارف و کاربردها جایگزین لوله های سنتی شده است. این صنعت در این مسیر پر فراز و نشیب محدودیت ها، تهدیدها و رقیبان جدی داشته که به همت خبرگان صنعتی و متخصصین دانشگاهی با گذر از این مرحله به سطحی از دانش رسیده است که در منطقه خاورمیانه رتبه شماره 1 را به خوداختصاص داده است. در حال حاضر بازار جهانی لوله های پلاستیکی دچار تغییرات اساسی شده، به گونه ای که کشورهای آسیایی به خصوص کشورهای دارای ذخایر نفتی پتانسیل خوبی برای صادرات این کالا حتی به اروپا خواهند داشت. متاسفانه تا به امروز از تمام این توان در امر صادرات به درستی بهره برداری نشده است. امید است با حمایت دولت در آزادسازی نرخ ارز این امر نیز محقق گردد. تاریخچه این صنعت نیز خواندنی است: اولین واحد پتروشیمی تولید مواد پلیمری با ظرفیت 20 هزار تن پی وی سی در سال 1342 به نام پتروشیمی آبادان با مشارکت شرکت ملی پتروشیمی و بی اف گودریج آمریکا تاسیس شد. بلافاصله شرکت پولیکا در کرج جهت تولید لوله و اتصالات پی وس سی احداث شد. در سال 1352 شرکت ایران دریپ اولین واحد تولیدی لوله های پلی اتیلنی را در اصفهان به نام IEM راه اندازی کرد. در سال 1374 شرکت آریا کاوان قشم اولین واحد تولیدی لوله ها پلی پروپیلن را در قشم راه اندازی کرد. در سال 1376 شرکت سوپرپایپ اولین کارخانه تولید لوله های تلفیقی پلاستیک و آلومینیوم در قشم را راه اندازی کرد. و.......
 
 سیستم های لوله کشی پلیمری- تحلیل و آنالیز شکست در شبکه های لوله و اتصالات پلیمری
در این سلسله مقالات قصد داریم به انواع نقیصه، منشا نقیصه های بالقوه، مکانیسم ایجاد نقیصه در محصول و مراحل تحلیل نقیصه بپردازیم. در این شماره در ادامه بررسی مکانیسم ایجاد نقیصه در محصول و مراحل تحلیل نقیصه ، فرایند شکست لوله های پلیمری شرح داده می شود.
 
 بررسی شکست درشبکه لوله های پلاستیکی
ضدعفونی آب آشامیدنی توسط کلر یا دی اکسیدکلر می تواند تاثیر منفی روی طول عمر لوله های پلاستیکی داشته باشد. در این مقاله شکست در لوله های پلاستیکی انتقال دهنده آب آشامیدنی و تاثیر عوامل اکسیداسیون کننده یا مکانیکی که باعث ایجاد و یا گسترش شکست در این لوله ها می شوند بررسی شده است.
 

    صفحه 1 از 1 ( 4 ركورد )  

 
کليه حقوق اين وب‌سايت متعلق به شرکت نوآوران بسپار مي باشد و هرگونه کپی برداری از قالب و مطالب پیگرد قانونی دارد
طراحی و پیاده سازی توسط پویش پرداز آوند